måndag 7 februari 2011

Fredagens hard reality check

Efter att jag hade gått ner så mycket i början då jag kom hit levde jag lite i ett drömland. Jag tränade, försökte äta hälsosamt, men alltid nu som då slank det ner något som jag bara borde ha tittar på. Och helgerna, aj aj, helgerna. Dricka känns ju så "lätt", inte kan det ju finnas några kalorier i det? Och speciellt inte i alkohol! Jag ignorerade detta och tänkte att det inte har någon betydelse, herregud, tänk nu bara på hur mycket jag gick ner första tiden här! Och utan att träna dessutom.
Fredag morgonen börjades med ett besök på vågen. 94,1kg. +0,7kg från förra veckan.
Ja, kanske det är lite muskelmassa där med, men jag känner mig mer uppsvullen än för två veckor sedan. Det är för att jag nu har blivit van med den olje-dränkta, friterade, smaklösa amerikanska maten och äter upp allt jag har på tallriken istället för att slänga bort 80% som jag gjorde när vi kom hit. Och för att jag vågar gå ut och laga kvällsmål åt mig, och tackar ja när jag blir bjuden på kaka eller godis av mina roomies.
Nog med bort förklaringarna, från och med måndagen (det är ju i morgon för böveln, ha det faktiskt gått en vecka redan?) ska jag skriva matdagbok i en vecka för att verkligen se allt vad jag sätter i mig.

Inga kommentarer: