torsdag 10 februari 2011

Dagens träning

Ja, idag var allt mycket bättre. Jag gjorde mitt 1,5 mile test och resultatet blev 15.15min. Man skall alltså börja med att värma upp i 5minuter (antingen gång eller långsam löpning) och sen springa en och en halv mil (som är 2,41km) medan man tar tid. Min tid är below average, så mitt mål är nu att försöka springa 1,5 mile på 14minuter, då kan jag klassificeras som average. (Eller så borde jag vara över 40år, då skulle min tid vara mer acceptabel).
Tid: 21,32min
Tempo: 7,03min/km
Distans: 3,05km
TE: 4,0
Average: 160bpm
Peak: 188bpm
Kaloriförbrukning: 271kcal
Jag hittade dessutom en styrketränings-program-förslag-och-ideer-hemsida som jag gillade, så jag tog hjälp av den och tränade mina armar och bröst i 23minuter efter löpningen. Varför känner jag mig annars helt fjantig när jag ligger på en bänk och gör olika arm- och bröstmuskel övningar med hantlar? Jag vet att jag borde känna mig duktig som tränar, men ändå känner jag mig dum och malplacerad.
Over all var det ett mycket bra träningspass, och jag kände mig toppen efteråt!

Inga kommentarer: