torsdag 24 februari 2011

Dagens träning

Jaa! Strålande sol och bara några minusgrader gjorde att det var helt härligt väder för en länk idag. Och vad som gjorde länken ännu bättre var att jag hade sällskap av Emma. Allt som allt sprang vi 37 minuter, men min mage krånglade så vi fick ta lite längre gångpartier än vad jag hade planerat. Men, skönt var det verkligen, frisk luft är så underskattat här:
Tid: 1.21.11
Tempo: 8.11min/km
Distans: 9,92km
TE: 3,2
Average: 143bpm
Peak: 179bpm
Energiförbrukning: 826kcal
Eftersom jag fegade ur styrketräningen igår så bestämde jag mig för att träna på kvällen också. När jag kom till gymmet satte jag mig på en cykel för att värma upp och pluggade in mina hörlurar i TV:n. Efter några minuter börjar programmet Shedding for the Wedding, pilot avsnitt dessutom. Programmet är lite i stil med Biggest Loser (jag tror dessutom det är samma producenter), vilket gjorde att jag gillade det och satt kvar på cykeln tills programmet var slut:
Tid: 1.00.27
TE: 3,1
Average: 142bpm
Peak: 161bpm
Energiförbrukning: 671kcal
Efter det tränade jag axlarna och ryggen i en halv timme. Det där med att träna ryggen känner jag mig osäker över, alltså att hur man borde utföra övningarna. Jag läser instruktionerna till övningarna och anser mig förstå dem, men när jag utför övningarna så känner jag antingen ingenting eller så känns känningarna mer som smärta. Några idéer på vad jag kan göra fel? Åh, jag kanske borde förklara bättre, men nu orkar jag inte. Skall gå i duschen istället. Vi hörs i morgon!

Inga kommentarer: