onsdag 16 februari 2011

Dagens träning

Jag hade planerat in en halv timme på crosstrainern och styrketräning av rygg och axlar idag, men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.
En halv timme före jag hade tänkt gå till gymmet kommer en av min kämppisar och säger att det är någon vid dörren som söker mig, och jag fattade inte alls vem det kunde vara. Visade sig att det var norska flickorna M och E som undrade om jag ville komma med ut på länk med dem, och naturligtvis ville jag det. Jag bytte om snabbare än snabbt, och så var vi på väg ut. Tyvärr fungerar inte min iPod genast, först efter att vi har varit ute en halvtimme ungefär. (I need a new one!)
Staden var mycket fin med all belysning på kvällen, och vi ångrade alla att vi inte hade tagit med våra kameror. Halt var det också, för det har varit plus grader på dagen, och nu hade det börjat frysa på lite mot kvällen.
Och gissa vad jag då gör när vi har cirka en kilometer kvar? Jo, jag faller. Händerna och knäna i marken, och min första tanke var "hur många såg det där?". Sedan blir jag ledsen för att jag ser att mina fina Nike byxor har fått hål på båda knäna. Först när E och M frågar om jag har ont börjar jag känna efter. Det sved lite, men blev bara skrubbsår. Småpotatis.
Vi gick några meter, och snart kände jag inget mera, så vi sprang sedan resten av vägen hem.
Mycket skön länk hur som helst, och trevligt med sällskap. Jag har mycket mer löpnings sällskap här än hemma i Finland, så nu mina vänner, ut och springa ni med så springer vi tillsammans när jag kommer hem! Deal?
Tid: 1.00.45
TE: 5,0
Average: 156bpm
Peak: 180bpm
Kaloriförbränning: 717kcal
Distans: ca 7,5 - 8km (iPoden säger 4,67km - men den var bara med de sista 34 minuterna)

2 kommentarer:

S sa...

Deal! Vi springer ungefär lika snabbt om jag läser rätt.

Lee sa...

Toppen S! Jag ser fram emot en sommar med många länkar längs med havet i Hfors! :)