måndag 14 februari 2011

The dream

Jag har gjort några konstiga saker i sömnen i mitt liv. Och på fredag-lördag natten utökades listan:
Jag vaknar med ett ryck och får panik när jag ser att Emma och Silje har lämnat mig ensam och farit på efterfesten. Jag vill fort som fan bort från lägenheten, dom som bor där kan komma hem när som helst. Så jag hoppar ner från sängen, förbannar mig själv för att jag somnade, försöker hitta alla mina saker och börjar lägga på mig mina byxor. När jag har byxorna nästan helt uppe märker jag att jag ju är i mitt rum och alla tankar som jag hade för några sekunder sedan verkar helt och hållet upp åt skogen. Till saken hör att jag just innan jag vaknade drömde att jag, Emma och Silje skulle gå på efterfest, men när vi kom in i lägenheten där festen skulle vara var det tomt. Så vi satt där och funderade vad vi skulle göra när vi hör att efterfesten är en våning ovanför oss. Så vi bestämmer oss för att hänga en stund och dricka lite innan vi går upp till efterfesten. Och sen vaknar jag och är totally confused!

Inga kommentarer: