torsdag 21 oktober 2010

Veckans vägning

Jag har de senast dagarna kännt mig lite mindre, sådär att kläderna inte har kännts så tighta och magen har kännts lite plattare.
Och så var det ju vägdag idag. 95kg, precis som förra veckan.
Vilket betydde att jag med en gång kände mig större. Fast jag vet (och jag försöker få mig själv att se på det från den sidan) att jag kan ha fått muskler och minskat i centimeter så är det ändå svårt.
Visst, det är helt okej, men jag hade ju (precis som varje gång) hoppats på ett minus.
Varför skall det vara så lätt att lägga på sig kilon, men så förbannat svårt att få bort dem? Jag blir tokig!
Nu låter jag säkert som en hemskt bitter människa, men det är jag inte alls. Jag är glad och det känns som om det inte finns en sak i världen som skulle få mig att ge upp.
Livet känns härligt!

Inga kommentarer: