tisdag 5 oktober 2010

Pulsklocka!

Imorgon börjar Stockmanns Galna Dagar och till försäljning kommer en pulsmätare, Suunto T3D, som jag funderar på att köpa.
Bild härifrån
  Grejen är ju bara den att jag har ingen koll på vad som är bra och vad som är dåligt när det kommer till pulsklockor. Eller vad de i huvudsak borde kosta. Den här kostar 99€ (913kr) och när jag har kollat priser på klockan över internet verkar den vara billigast just på Stockmann.
Är det någon som vet om den är bra? Jag tror jag i varje fall skall fara dit och kolla på den imorgon. För jag vill ju verkligen ha en pulsmätare...

2 kommentarer:

Jill sa...

Jag har inte heller använt mig av pulsklockor, så jag kan inte säga ur egen erfarenhet, men vad jag läst och hört borde suunto vara riktigt bra.

Det är så svårt med pulsklockor, det är rena djungeln! Att hitta balansen mellan kvalitet och pris är inte så lätt. Och sen att veta vilka alla finesser man vill ha/ behöver. Men 99€ låter som ett riktigt bra pris. Jag läser gärna en recension om du skaffar klockan.

Lee sa...

Jo, det är nog svårt att veta vad man behöver, och speciellt så här med första klockan, så kanske det är lika bra att satsa på en billig en då :)