tisdag 19 oktober 2010

Dagens träning

Efter lördagens simning blev jag riktigt biten, det var ju så skönt!
Så efter att jag vaktat lilla Arthur medan hans mamma skrev tent o hans pappa var på seminarium for jag till simhallen med E igen och tog en tur i bassängen. Det blev:
1500m 47minuter. 150m var crawl, resten bröstsim.
Nu skulle det bara vara roligt att hitta den där ideal tiden när man borde fara och simma så att det skulle vara så lite människor där som möjligt. Idag for vi till 10 och det var mycket äldre människor som tyvärr simmar lite långsammare än vad vi gör.

Jag känner alltid att jag "blir efter" i min träning när jag har en vilodag, fast jag vet att det bara är bra för kroppen att få vila emellan. Men det betydde att jag idag kände att jag ville träna hela tiden. Jag skulle ännu också vila fara ut på en länk fast jag just kom hem från gymmet (men det tänker jag inte göra, måst ju läsa på tenten som vi har imorgon - kanske det är just därför jag vill träna, så att jag kan undvika läsandet?!).
På gymmet sprang jag först på löpbandet:
Tid: 40'26''
Tempo: 7.22min/km
Distans: 5,48km
Kaloriförbrukning: 549kcal / 579kcal
Average: 152bpm
Peak: 180bpm
TE: 3,7
Jag är kanske lite konstig, men när jag springer så försvinner min snuva och allt slem helt och hållet, och jag kan andas normalt igen. Konstigt. Kanske det är för att man andas då mycket mera (och djupare?) när man springer?
Som jag skrev redan tidigare så blev jag så trött sist på att hela tiden köra samma styrketräning, så idag bestämde jag mig för att bara koncentrera mig på vissa delar (muskler) av kroppen. Jag träna armarna, axlarna, bröstmusklerna och ryggen. Så det blev 30minuter upper body styrketräning idag.
Nu ska jag läsa på tent. ...NOT!

1 kommentar:

Jeffi sa...

Så va de för mig också. Men man ska vara försiktig för fast de känns bra så kan flunssan bli värre om man fortsätter att träna fast man e flunssig. No fun. :/