torsdag 21 oktober 2010

Dagens träning

För länge sen, ja, kanske det börjar närma sig ett år redan, laddade jag hem en kort workout film som heter Fitness - Zumba (beginners). Med den filmen startade jag min dag. Och herregud, jag borde ha filmat mig själv så skulle jag säkert ännu också skratta helt fullt. Jag kände mig så klumpig och fjantig. Måst nog öva ett par hundra gånger innan jag vågar gå på en Zumba timme på gymmet. Men värmen fick jag upp, lite svett också och jag kände av träningen i armarna. Dock hade jag jättelåg puls (jämfört med vad jag brukar ha):
Tid: 31'25''
TE: 1,3
Average: 111bpm
Peak: 130bpm
Kaloriförbrukning: 232kcal

Senare på dagen hade jag svårt att bestämma mig, fara på spinning (vilket jag inte har varit på säkert på två veckor) eller springa ihop lite mer kilometer på gymmet (eftersom gårdagens inte registrerades på internet). Det blev gymmet och först löpbandet:
Tid: 36'24''
Tempo: 6.57min/km
Distans: 5,23km
Kaloriförbrukning: 525kcal / 595kcal
Average: 160bpm
Peak: 176bpm
TE: 4,1

Efter det så körde jag lite styrketräning igen. Men jag har nog kommit fram till att det inte alls är min grej, eller det har inte varit det nu på senaste tiden i alla fall. Men jag skulle ju gärna ha mer synliga muskler, och speciellt på armarna (plus att jag någon gång ännu i mitt liv vill klara av en armhävning), så jag kommer nog inte att sluta med det. Idag tränade jag igen min upper body (armarna, bröstmusklerna och axlarna):
Tid: 23'36''
Average: 122bpm
Peak: 141bpm
TE: 1,5

Nu skall jag jobba natt igen, så jag håller på att laga en räk- och kräftstjärtssallad med avokado. Kommer att bli så gott!

9 kommentarer:

Jill sa...

Det är helt otroligt hur mycket du tränar! Du är så duktig. Räk- ock kräftstjärtssallad med avokado låter gudomligt gott, kan du sätta upp bild/recept?

Men nu till det jag skulle säga, idag när jag var på länk slog en tanke mig. Om du är härifrån, kanske du någon gång nu och då besöker Raseborg. Ifall du vill, skulle det vara superkul att fara på länk tillsammans när du är här på besök. Jag vet många kiva rutter :) (Om du undrar om jag är nån psykopat kan du fråga Michaela, hon har träffat mig i riktiga världen :) )

Malin I Form sa...

Låter som bra träning det!

Sv: vad härligt, hoppas det går bra :D

Lee sa...

Jill: Jo, jag ska föröska ta en bild och berätta lite vad jag har kastat ihop för röra :)
Och ditt förslag om att träffas o fara på en länk låter helt toppen! Jag e faktiskt påväg till Raseborg nu i helgen, vad sägs om söndag förmiddag/eftermiddag? Jag tränar kanske ofta, men ja ha nog inte ännu fått upp min kondition så mycket som jag vill, o ja tror nog att du e mycket snabbare än mig, men om dt inte stör dig så e jag game! :)

Jill sa...

Söndag passar bra för mig, både förmiddag och eftermiddag. Vill du komma till Ekenäs eller ska jag ta mig till dina kvarter. Om du kommer hit, planerar jag gärna rutt. Hur långt vill du springa? Vad tycker du om terräng? Vi tar den fart som känns bra, jag brukar inte i alla fall stressa :)

Lee sa...

Ja sku nog bra kunna komma till ekenäs, pojo e lite tråkigt.. haha :) Ja tycker en 10-15km länk sku vara helt okej, vad tycker du? Terräng passar oxå bra! Du sku ju kunna säga en tid o plats (gärna nånstans var ja kan parkera) var vi ska träffas så kommer ja dit:)

Jill sa...

12 - 13 tiden passar mig, när brukar du fara på länk? Känner du till Dragsvik-garnisonens parkeringsplats? Du kan lämna bilen där och så startar vi därifrån. Galoppskogen har kiva rutter, mest små sandvägar. Jag ska se om jag hittar rutten på min RunKeeper så får du se.

Lee sa...

12 passar bra! Ja brukar vara helt olika tider varje gång typ. Och jo, ja vet vilken parkeringsplats du pratar om :) Det blir nog säkert bra, det är alltid roligt att springa på nya ställen :)

Lee sa...

Jill, om du läser det här ännu före 10 imorgon, tror du då att vi sku kunna fara på länk redan 11? Ingen panik om det int går! Mitt telefonnummer är annars 0400806140 (ifall du sku behöva få kontakt med mig).

Jill sa...

11 passar utmärkt. Jag lagar mig färdig tills dess. Jag har en orange jacka på mig, så känner du igen mig :)