onsdag 20 oktober 2010

Dagens träning

Tenten, ja, vad ska jag säga? När jag kom ut ur salen efter cirka två timmar trodde jag att jag skulle bli godkänd i ena delen (den andra, statistik delen, hade jag på förhand bestämt mig för att skippa nu och skriva om i december), men efter att ha pratat med andra är jag inte så säker längre. Nå, får se om tre veckor.
Idag blev det gymmet igen, jag är inte så stor fan av att springa i regn och mörker, så det fick bli löpbandet:
Tid: 1.01'09''
Tempo: 7.04min/km
Distans: 8,64km
Kaloriförbrukning: 866kcal / 961kcal
Average: 159bpm
Peak: 182bpm
TE: 5,0 (Det högsta man kan få!!)
Jag är så otroligt nöjd över dagens länk på löpbandet, jag bara orkade och orkade och orkade. Oftast brukar jag bli uttråkad, störas av allt svett och bli trött. But not today. Utan att ens planera det sprang jag nästan 9km. Jag hade riktat in mig på fem. Så härlig känsla.
En annan rolig grej är att jag för första gången kom upp till 5,0 på TE-skalan (TE står för Training Effect, ska skriva mer om det i ett annat inlägg). Och att min klocka för andra gången tyckte att jag borde höja min activity class. När jag köpte den ställde jag den in på 7,5 (vilket betyder att man tränar 5-7h i veckan) och nu är jag uppe i 8,5 (det är 9-11h i veckan). Det känns lite ofattbart, att jag tränar så mycket. Men så härligt tillika, jag har faktisk börja älska att träna och känner att jag är lite beroende av att det (vilket känns ännu mer konstigt).
Update: Neeeeeeeeej! Min kära iPod fick något fel och min träning försvann innan jag hann lägga upp den på internet. Så nu kan jag mista mina placeringar i de challenges som jag är med i på Nike+ hemsidan. Snyft.

Inga kommentarer: