fredag 8 oktober 2010

Dagens träning

Jag tycker alltid att det är svårt att komma iväg och träna när jag har en ledig dag. När jag har skola och så måste jag följa tider så då är det lättare, men när jag är ledig skjuter jag hela tiden upp det.
Nu har jag i alla fall varit ut på en runda, bestämde mig för att ta en ny rutt, och det är alltid roligt. Efter 3km in i centralparken fortsatte jag rakt där jag vanligtvis brukar svänga om och sen var det bara att gissa sig fram. I ett skede kom jag ut till en lite större väg där jag antingen kunde svänga till höger och fara mot Tammerfors eller rakt fram mot Haga. Jag ville inte till någondera hållen så jag svängde om och for tillbaka in i skogen.
Jag hade lite problem med magen igen, så det blev mera gång än löpning, men skönt var det oberoende.
Tid: 1.33'19''
Tempo: 8.32min/km
Distans: 10.93km
Kaloriförbrukning: 1096kcal (nike+) / 1087kcal (pulsklockan)
Average: 142bpm
Peak: 180bpm
TE: 2,9

Inga kommentarer: