onsdag 13 oktober 2010

Dagens träning

Försökte ta en sovmorgon idag eftersom jag skall jobba natt idag, och jag lyckades!
Så därför blev min morgonlänk först på eftermiddagen. Sprang i blåsten över till Brändö där jag träffade E och så tog vi en promenad runt Blåbärslandet. Sen sprang jag tillbaka hem över bron, i motvind.
Tid: 1.20'15''
Tempo: 8.22min/km
Distans: 9.59km
Kaloriförbrukning: 962kcal / 1112kcal
Average: 149bpm
Peak: 178bpm
TE: 3.0

Det är en tid sen jag var på Bodypump, eller på en dragen timme överhuvudtaget, så jag bestämde mig för att göra något åt saken ikväll, fast jag mycket hellre skulle ha velat stanna hemma i sängen. Men som tur for jag, nu känns det så skönt efteråt. Nästa gång måste jag bara komma ihåg att jag bra kan öka mina vikter när vi tränar bröstmusklerna och triceps (de är de värsta, I think, och axlarna!), har kört med samma nu i två månader nästan.
Tid: 1.00'17''
TE: 2.1
Average: 131bpm
Peak: 165bpm
Kaloriförbrukning: 611kcal
Är de här siffrorna månne normala, eller borde jag försöka få upp min puls mera under timmarna? (Här är ju också med stretchningen, kanske den drar ner lite på snittpulsen?)

Jag gjorde dessutom kvällens 14 crunches före jag stack iväg till gymmet.
5h09min21sek kvar av veckans utmaning.

1 kommentar:

Dagny sa...

Tjena kompis :P Ja sku int fundera så myky på de dær me pulsen utan istællet ta ut mig så myky som d kænns bra. På bodypump så e d ju mera musklerna som trænas och inte bara fullt kondition som nær du løper lixom, så naturligt med høgre puls på løpning o spinning då. O ja, kan nog vara bra med lite vila mellan løpningsdagarna. Ja vet att ja tænkt (då nær ja ænnu sprang någo) att bættre att vila lite emellan istællet før att sen hamna in i nån sjukdomsperiod (pga. træning) o så hamna vila længe och int kunna træna alls. Nå, kanske du førsto :) Du e super duktig! Kram!