måndag 11 oktober 2010

Dagens träning

Efter att har haft två dagar paus med träningen kändes det helt härligt att komma ut och springa idag. Och att vädret dessutom var soligt och passligt varmt gjorde ju inte saken sämre heller.
Jag märkte att jag orkade mycket bättre, troligtvis på grund av att kroppen har fått vila och återhämtat sig lite, och jag spurtade sista biten hem. Egentligen skulle jag ha velat springa längre, men jag ville komma hem före mamma skulle till tandläkaren.
Toppen länk var det anyway!
Tid: 1.09'06''
Tempo: 7.26min/km
Distans: 9.27km
Kaloriförbrukning: 930kcal (nike+) / 1084kcal (pulsmätaren)
Average: 157bpm
Peak: 185bpm
TE: 4,1

2 kommentarer:

Jill sa...

Jag tror absolut att det är bra att vila ibland. På vilodagarna återhämtar sig musklerna och växer sig starka. Kul att träningen känns bra! Min går lite dåligt just nu, så jag läser gärna om andras fina träningar :)

Malin I Form sa...

Bra jobbat! :D