fredag 15 oktober 2010

Frukost tips sökes! Tack!

Jag har varit vaken i över tre timmar och det ända jag har ätit är några halstabletter och en halv kopp te. Jag saknar inspiration till vad jag skall äta. Jag har dessutom ingenting hemma så jag måst besöka butiken, vilket betyder att jag kan äta vad som helst. Men mitt huvud är tomt på idéer. Jag har länge ätit naturell yoghurt med vetekli och krossade linfrön eller med frukt så det är jag trött på. Och gröt lockar inte alls. Så snälla ge mig era frukosttips! Om jag hinner gå till butiken före det så kan jag alltid äta det någon annan dag, så, keep it coming!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Jag har också hittat till denhär bloggen som ju är jättebra! Verkligen inspirerande!
Du har säkert skrivit inlägget om frukosttips för länge sedan, men jag tänkte att jag skulle tipsa dig om min vakiofrukost som är både god och nyttig,

Hemmagjord müsli:

Blanda havreflingor, olika frön (t.ex. linfrö, solrosfrön mm.), nötter (t.ex. valnötter, mandlar, hassenötter mm,), frukt (t.ex. skivad banan, päron, äppel mm) bär (t.ex. jordgubbar, torkade gojibär mm.), häll på mjölk och strö kanel över. Supergott som frukost och mycket godare än gröt. Jag tycker det är gott så här, men vill man ha ännu mera smak och göra müslin lite sötare så kan man använda russin, vaniljstång, honung, kakaobönor eller nåt annat gott. Vad jag har förstått så kan man också göra egen crunch-müsli men då måste man rosta havreflingor, nötter och frön i ungen och söta med honung.

Vi ses! kram

Maria L