tisdag 12 oktober 2010

Dagens träning

Det har blivit kallt i Finland helt plötsligt!
Jag klädde på mig som vanligt när jag for iväg på en morgon runda: långa byxor, topp och en vindtät rock. Kändes inte skönt de första 10minuterna innan jag fick upp värmen, och dessutom fick jag problem med magen så jag kunde inte springa lika länge som jag hade hoppats på. Jag sprang i alla fall de sista 19minutrarna i ett kör, vet inte när jag senast skulle ha sprungit så länge utan att gå emellan (kanske på Östersjö Maraton?) så det kändes bra.
Tid: 31'30''
Tempo: 7.23min/km
Distans: 4.26km
Kaloriförbrukning: 427kcal / 445kcal
Average: 149bpm
Peak: 181bpm
TE: 3,2

Jag ville springa igen ikväll och samla ihop lite kilometer hellre än att gå på Pilates, så jag bestämde mig för att springa en timme på löpbandet i gymmet och titta på NCIS tillika eftersom jag inte har en TV hemma. Men min mage kände verkligen för att bråka med mig idag (den straffar mig för att jag åt glass som inte var laktosfri igår, så egentligen har jag bara mig själv att skylla på..) och jag fick springa på toaletten hela tre gånger. Efter andra gången fick jag sjukt i mina vader och vrister (kanske det bara gäller att vila lite mer och längre mellan löpturerna.. men jag vill inte!!) så jag gick mer än vad jag sprang efter det.
Tid: 49'31'' 
Tempo: 7.46min/km
Distans: 6.37km
Kaloriförbrukning: 622kcal / 740kcal
Average: 153bpm
Peak: 173bpm
TE: 3,3

Här hemma gjorde jag 6 crunches och stretchade i 11,36min. Jag skall berätta crunches historien åt er i ett senare inlägg, detta känns långt enough, haha!
Så nu har jag 7h29min53sek kvar att träna denna vecka så har jag klarat av ett av denna veckas utmanings mål!

Inga kommentarer: