söndag 17 oktober 2010

Dagens träning

Motiverad att fara ut på en länk var jag definitivt inte, men jag hade ju så lite kvar av veckans utmaning att jag kände att jag bara måste fara ut en sväng. Och jag är glad att jag for. Jag hade ingen press på mig själv att prestera bra, bara att jag skulle gå i över 35minuter, så kanske det var därför det kändes så skönt och jag kunde njuta av det jag gjorde. Visst njuter jag annars också när jag är ute och springer, men då finns den där hela tiden den där lilla rösten som säger "Visst kan du lite mera än det här, eller hur?" och så pressar jag mig själv att gå lite längre eller springa lite fortare.
Mitt huvud ville att jag skulle springa lite idag också, men min kropp sa nej. Så jag "powerwalkade" istället, men i slutet fick mitt huvud sin vilja igenom och jag sprang hem de sista 800metrarna.
Tid: 53'53''
Tempo: 9.29min/km
Distans: 5,67km
Kaloriförbrukning: 568kcal / 618kcal
Average: 139bpm
Peak: 167bpm
TE: 3.2

Denna veckas totala träningssumma blev: 10h18min28sek
Så, wohooo! Jag klarade utmaningen!

Inga kommentarer: