lördag 22 januari 2011

Veckans vägning

Länge sen jag skrev min vikt hit. Har nog vägt mig ett par gånger sen jag sist skrev min vikt hit, men mest i smyg och det var så många plus efter julen att jag bara ville gråta.
Köpt en våg här typ efter att vi varit här några dagar (jag har jättesvårt att hålla mig motiverad annars, om jag inte kan följa med mina "framsteg" på vågen) och jag och E bestämde oss för att ha fredagar som vägningsdagar, och vi väger oss varannan vecka.
Så, dagens vikt var 93,4kg. 1,2kg mindre än för lite mer än en månad sen. Kanske en 3-4kg mindre än vad jag vägde just före jag flyttade hit. Orsaken kan nog vara allt möjligt, men troligtvis är största orsaken den att jag äter mindre här än vad jag gjorde hemma i Finland. (Maten = not good here!).
Jag hoppas att kurvan går neråt i fortsättningen också, men jag är helt medveten om att det kan vara bra veckor och dåliga veckor.

Inga kommentarer: