fredag 14 januari 2011

Day 4

More orentation today.
Vi äter bagels till frukost varje dag här, super hälsosamt.. men mycket gott! Men sista gratis måltiden är på fredag kväll, så efter det "får" man själv bestämma vad man stoppar i sig, ska försöka vara mycket mer hälsosam då. Det är ganska funny, när vi alla träffas på morgonen och äter frukost är det ganska tyst och stilla, men i slutet av dagen när vi äter dinner är det allt annat än tyst.
Vi fick idag se skolbiblioteket som är, utan att överdriva, säkert tio gånger större än vårt mini bibliotek på Arcada och super snyggt med flera våningar och mysiga läsställen. Jag tror jag kommer att spendera mycket tid där eftersom mängden man skall läsa här är mycket större än back home, vi har tre timmar per kurs föreläsning per vecka, resten skall gå åt till läsning på egen hand.
Vi fick också lyssna på en mycket humoristisk man från DPS (Department of Public Saftey) som bland annat berättade att man kan ringa dem om man vill ha skjuts hem från the light rail station eller dit, och att man absolut skall göra det om man rör sig ensam ute när det är mörkt ute. Det kallar jag lyx.
Efter lunchen fick vi göra lite övningar om kultur skillnader. Vi presenterade igen våra små (väldigt små) grupparbeten som vi gjorde på 15minuter, och jag hade inga problem med att stå och prata på engelska framför alla, känns skönt.
Jag kanske låter som om allting är helt perfect här, och det är det nog nästan, men ibland kan det nog vara lite scary. Som igår när jag satt på mitt rum och så kom mina roomies hem med ett gäng typer, och jag skrek nog "hi" men sen satt jag och tryckte för mig själv på mitt rum och visste inte vad jag skulle göra. Idag har vi dock hängt alla, jag och mina roomies då. Vi sitter och ser på A walk to remember och lagar nametags. Men det är också scary på det sättet att det är så mycket nytt och jag kan kända mig osäker ibland. Tur så har jag Emma med mig, det hjälper nog massor. Men det är nog mer sällan det händer att saker och ting känns scary, most of the time life feels pefect!
Men, tillbaka till dagens program. Efter orentation stack jag, E och tysken S till the liquor store för att handla lite survival stuff (party tomorrow!) som öl, strongbow och vodka. Efter det blev det dinner igen, idag hade vi sällskap av åtta män, jag och Emma. Det blir bara bättre och bättre det här. Haha.
Anyway, i morgon kommer att vara en lång dag, så det kan hända att jag inte hinner uppdatera och sen är det weekend! Wohoo!

1 kommentar:

S sa...

Roligt när du uppdaterar så mycket! Men snart: bilder!