onsdag 12 januari 2011

Some answers

D fragade hur mina roomies ar, och jag har inte annu riktigt hunnit hanga med dem sa mycket, men de verkar faktiskt helt jattetrevliga. (Sitter i en computer lab har pa kampus, vi har lite freetime before lunch, darfor blir det text utan prickar)
Jag bor alltsa med tre andra, alla ar amerikanare. Deras (var) lagenhet ar fin och flickig och med en massa ganska personliga touches. Som tillexempel duschdraperiet, det har de lagat sjalv med konturer av sina kroppar en massa farger and stuff.
De visste inte var Finland ligger, sa jag fick visa dem pa google maps (de visste inte heller var Sverige eller Norge ligger nar jag forst forsokte forklara var nanstans Finland ar).
Igar bakade de kaka och sag pa Sex and the City, jag sku ha joina dem om mina ogon skulle ha hallits oppna, jag tror jag annu ar lite, lite jetlagged. Men dom sparade kaka at mig istallet, sa det ar ju helt nice.
De ar valdigt sociala och jag kanner mig valkommen, och det ar ju huvudsaken.
Sover alltsa i samma rum som en av dem, det kanns lite konstigt eftersom det ar en evighet sen jag bodde med nagon, och annu langre sen jag sov i samma rum som nan. Men det ar riktigt roligt att fa uppleva the real american college life!

Ja, och Taco Bell. Maten smaka bara ackligt. Jag at en burrito som kandes halvfardig och jag har ingen aning om vad som fanns i den, uj. Nachosen med varm ostsas var okej, men inget wow. Sa, det blir nog aldrig mer Taco Bell, det finns ju sa mycket annat ocksa att valja pa, att ga ut och ata har ar sa mycket billigare an i Finland.

Nu blir det lunch for forsta gangen i skolans cafeteria, see u later guys!

Inga kommentarer: