onsdag 12 januari 2011

Day 2

Hola!
Som jag skrev tidigare så blev det frukost med ett gäng andra utisar idag. Vi hoppade in i 12 personers vannen och åkte till ett bagel ställe, som egentligen är på cirka fem minuters gång avstånd från skolan. Bekvämlighet varar längst, eller hur det nu är?
Efter det droppade vi av några (egentligen nästan alla förutom två tyskar och jag och Emma) vid skolan och så åkte vi till IKEA och Mall of America. Mall of America var mycket större än vad jag hade trott, herrekyt!
Vi bara vandrade runt med Emma och såg på Amusment parken som var mitt i shopping centret och gick på måfå in i butikerna där vi möttes av försäljare som mer än gärna ville hjälpa oss och bara tog in allting. Några timmar gick åt till det här och vi kom ut tomhänta ur butik efter butik.
Sen åt vi en god sen lunch och tänkte nästan ge upp när vi hittade Urban Outfitters. Där sprack noll-shoppingen. Ännu lite shopping på Victoria's Secret och så for vi hemåt. Efter att vi varit på shoppingmallen i över 6 timmar och bara hunnit se en bråkdel av butikerna.
Vid light rail stationen mötte vi de tyska pojkarna som sedan gjorde oss sällskap ända tills vid gick av vid Target för att shoppa mer essential stuff men kom hem med allt annat än just det vi verkligen behövde - tvättmedel.
Tyskarna berättade att de och några andra utisar hade tänkt hänga nere i lobbyn, så vi joinade dem och spelade lite Popcultural Trivial Pursuit på engelska som bara sket på sig och umgicks till vi blev så trötta att vi släpade oss upp till våra dormrooms.
Så har en dag gått igen. I morgon börjar student orientation med frukost klockan 8!

2 kommentarer:

Jill sa...

Jag älskar att läsa dina redogörelser! USA är litet av ett älsklingsland för mig. Keep 'em coming! Urban Outfitters och Victoria's secret.. drömmer mig bort, älskar de butikerna!

Unknown sa...

Sounds so fun sis' ! Jag längtar att själv få göra allt de där! Hope you have fun over there! kramis!