tisdag 25 januari 2011

Dagens träning

Jag skulle göra samma pass som på torsdagen men när jag kommer till gymmet ser jag att två av utisarna var där och tränade. Pratade med dem en stund och så hoppade jag på löpbandet och sen hände något konstigt. Jag kände mig så löjlig att bara gå, så efter tre minuter började jag springa. Och sprang typ ända tills killarna lämnade gymmet, sen intervall tränade (gå-springa-gå-springa) precis som jag planerat hemma. Det är ett ganska intressant fenomen det där, hur man presterar bättre om någon annan är med som man känner. Vi pratade om det senast på Sport Psychology kursen (jag ska ta och berätta lite mer om mina kurser snart!), och innan det hade jag inte ens tänkt på det, men det stämmer! (för mig i alla fall). Och det behöver inte heller alltid vara en som jag känner, ibland om någon springer på löpbandet bredvid mig så brukar jag tänka att jag nog ska orka springa lika länge som han/hon och ger därför inte upp lika snabbt. Kanske det också har lite att göra med min tävlings sida.. För jag är nog en tävlingsmänniska.

Tid: 47.05min
Tempo: 7.30min/km
Distans: 6,28km
TE: 5,0
Average: 171bpm
Peak: 187bpm
Kaloriförbrukning: 652kcal

Inga kommentarer: