tisdag 25 januari 2011

How committed are you?

Jag läser en bok som handlar om maraton löpning (boken längst ner i den här högen). Där ställs fem frågor i början:
Hur många gånger i veckan kan jag träna? Just nu är mitt svar fem, det är vad jag strävar efter, men om jag någon gång tränar till exempel två gånger samma dag så kan siffran bli högre. Så mitt svar blir nu sen ändå 5-7 gånger per veckan.
Finns det något stort som kommer att hända mellan nu och dagen då jag skall springa (som t.ex. bröllop, flytt eller något motsvarande)? Det ända jag kan komma på att sku kunna störa är när jag flyttar tillbaka från USA och kanske känner mig jetlagged några dagar, men det är ju nog inte så farligt. Så mitt svar är nej.
Är min sluttid viktig för mig, eller vill jag bara "komma runt"? Nu är det ända jag tänker på hur jag skall komma igenom hela loppet, så tiden har egentligen ingen betydelse för mig, så länge jag blir godkänd (alltså kommer i mål inom sex timmar).
Är min livsstil stable enough för mig att planera in löpningspass? Ja, mina veckor ser ganska exakt likadana ut, till skillnad från hur mina veckor såg ut hemma i Finland.
Vad säger min familj om att jag skall springa ett maraton? Eftersom mamma också skall springa så har jag nog ett stort stöd av henne. Och jag tror nog inte att någon annan i min familj har något emot mina planer.

Inga kommentarer: