måndag 17 januari 2011

Friday - Sunday

Varning för ett mycket långt inlägg! And about the pictures, jag ha tagit alla från facebook för jag har inte ännu heller fått mina foton överförda. I have to buy a memorycard reader.
Friday:
Hmm, det var fredag för sååå länge sen, hur ska jag komma ihåg vad vi gjorde? Och alkoholen som jag drack på fredag, lördag och söndag kväll har ju inte precis hjälpt mig minnas heller.. (hej mamma!)
Vi hade lite informations upptagning på morgonen, och efter lunchen blev vi uppdelade i grupper och så började en mycket trevlig afternoon tävling i downtown Minneapolis. Det gick ut på att vi skulle söka upp olika ställen och ta foton på hela gruppen, vi måste alltså fråga strangers om hjälp att ta fotona. Kategorierna man kan vinna i är most funny, most artistic and random. Jag tror min grupp kommer att vinna, haha, se nu bara bilderna i några inlägg här under! Det var helt superkul, man lärde känna människorna i sin grupp lite bättre, och när vi kom tillbaka till campus fick vi träffa Auggie och äta cookies. Sen tog vi en bild på oss alla utisar (minus tre personer som var och kollade in sina internship places):



















Efter the plunge (I hope I spelled that one right) hann vi snabbt hoppa i duschen innan vi skulle åka hem till människor som ville bjuda oss på middag. Jag åkte iväg med tyskarna och en norsk tjej till paret Cam & Paul som var och är helt underbara människor. De hade bott i Tyskland i sammanlagt nio år och där hade de haft nära kontakt till mannens chef dom var från Finland, plus att de hade släkt som härstammade från Norge, så de hade en liten bit kontakt till oss alla. Vi blev bjudna på typisk amerikansk mat, meatloaf, och det var supergott. Vinet flöda också, och bara efter en kort stund kändes det som om vi alla hade känt varandra for ages. Så härliga människor! Jag (vi) kommer definitivt att åka och hälsa på dem igen, de är lite som våra grandparents här. Wonderful. Here's a picture:

















Så, vi kom tillbaka till Campus a bit tipsy and very happy. Paul körde hem oss och run a red light så man hann tro där i några sekunder att man sku dö, men sen var man glad igen. Nästan alla andra utisar hade kommit tillbaka också, så vi for alla till J's dorm room och satt nu där och drack och umgicks och hade oljud. Det där sist nämnda var ju inte så bra, eftersom det är ganska strängt här på campus med drickande  om man är under 21, och vi hade ju förståss med oss två-tre stycken som ännu är under aged i det här landet. Och grejen är den, att om dom kommer på en när man har fest i ett rum med minderåriga så är det vi "vuxna" som får ta skiten och kan bli utkastade ur skolan och i och med det även bli utkastade ur landet. Så, vi hade besök av DPS ett par gånger (någon hade klagat, de gjorde sina rundor und zo weiter) men som tur så fick vi bara tillsägelse att vara tystare och de kollade ingens ID. Men scary var det ju nog. Vi böt dorm room i något skede, och sprang nu lite överallt i hela Mortensen Tower. Fortsatte snacka skit och dricka alkoholen. And it was a lot of fun. Lite bilder:























Kvällen/natten/morgonen slutade väldigt intressant och jag vaknade på lördagen med en aning huvudvärk. Hahaha.
Saturday:
E och några andra utisar hade redan hunnit gå till the bagel shop när jag vaknade och skulle sen bege sig av till mall of America, så jag joinade dem. Hittade en snygg army green rock från American Eagel Outfitters (ES, are you jealous?) och lite annat smått och gott, men för det mesta var det Emma som shoppade och jag satt och sov i sofforna i butikerna. Haha. Och hade värsta moodswings. Vi gick och äta till något noodle company, och det var säkert helt gott om jag inte skulle ha valt the most spicy thing on the menu. Så jag fick ge min mat till Max istället. Vi gick ännu till en butik efter det där vi träffade på en trevlig salesman som hade åkt runt i Europa och hade bestämt sig för att köpa en Starbuck's Coffee i varje land, så han var lite besviken att vi inte hade det i Finland. Annars sade han sig gilla vårt vackra fosterland. Det är så härligt på ett sätt att de har anställda som bara står i ingångarna till butikerna och hälsar alla välkomna och frågar hur man mår. 
Vi släpade sen hem oss, i otroligt kallt väder och på kvällen for vi ett gäng ut och äta thai mat. Och gissa vad jag gjorde där? Jag beställde igen allt för spicy food, så den här gången fick A.V. (or Aurelien eller vad han nu heter, han är en fransman med outtalbart namn) äta upp min mat. Att jag inte kunde äta på lördagen hade inget att göra med att jag hade festat på fredagen. No. Anyway, more pictures:




















Det var ju förståss fest när vi återvände till campus, och man kan ju inte säga nej till fest heller. Så vi joinade resten för att ta en, men sen när de for ut till baren for vi snällt och sova med Emma. Yeah, no good girls gone bad here, no. Aj vad det var skönt att sova!
Sunday:
Sorry guys, men inga bilder från den här dagen ännu. Jag har massa på min kamera, men ingen ha laddat upp på facebook ännu.
Som jag redan skrev så fick jag äntligen prata lite med my family, vilket var jätteroligt. Pappa tyckt det var fascinerande att kunna se mig fast jag är på andra sidan jorden typ. He's so cute. They are all so cute. Efter samtalet var jag lite duktig och tog mig ut på en löprunda, more about that some other time när jag har mina bilder and stuff. Det var kallt men skönt, och fint att springa längs med Mississippi River.
När jag kom hem åkte vi till the food market och handlade frukost etc. och jag åt en subway. Som inte alls smakade så gott som det gör i Finland. Jag var mycket besviken. Vi var också i valet och kvalet med vad vi skulle göra på kvällen, go out or not? Ni vet ju redan vad svaret blev.
Vi åkte till Gay 90's som absolut är den bästa nattklubben jag någonsin varit till. Där fanns dragqueen show, säkert sex olika dansfloors/rooms med olika teman och musik och jag hade the time of my life. Jag dansade uppe på platåer och vid stripp-stångar, saker som jag absolut inte skulle våga göra i Finland. Man kunde vara precis sig själv och musiken var underbar, I love that place!
Barena stänger här 2 redan, men vi for hem lite tidigare och fortsatte festa med de andra utisarna som fortfarande var vakna. Ingen av oss var dock riktigt säkra på var A.V. bodde så vi steg av på fel våning och knackade på fel dörr. Som tur märkte vi det ganska snabbt, och gick vidare och hörde ljud från en lägenhet. Dörren var olåst, så vi gick in och där var det party for sure! Och en av utisarna var där också, totally random. Vi hängde där en stund innan vi gick vidare efter more drinks och sen till A.Vs. Några tappra var vakna ännu, men jag, Jan och Emma gav upp ganska snabbt. Vi var hungriga med Emma, så vi for upp via hennes apartment och guess what we did? Vi bestämde oss för att fara ner till lobbyn till the vending machines och Emma frågar om jag har nycklarna med och jag svarar ja. Så, vi köper vår mat och åker upp tillbaka och när vi kommer till Emmas kommer vi på att vi ju inte slipper in i hennes dormroom med min nyckel. How smart of us! DPS fick komma och öppna, och nu har Emma en räkning på 25dollar. Haha.
All in all har det varit ett superbt veckoslut med mega höga highs, men även lite lows. More like morkkis. Jag hoppas inte att min favorit har börjat läsa den här bloggen, have you??

Haha.
This is crazy guys! Folk vill ännu fortsätta dricka idag, jag tror jag står över. (Ps. I like that you can chat to a whole group on FB, det ha jag inte vetat om tidigare. Smidigt och sånt.) And supp är mitt nya favorit uttryck!

Inga kommentarer: