söndag 30 januari 2011

Dagens träning (fredag)

Var för andra gången sedan jag kom hit på en länk utomhus. Men den här gången hade jag tysken M med mig, så det blev både längre och mer löpas än vad det skulle ha blivit om jag skulle ha farit ut ensam. Vi började springa genast, och M som har mycket längre ben än mig och är kanske dubbelt mindre än mig bara flög fram. Så, jag tycker lite synd om honom eftersom han fick sakta in sin fart på grund av mig. Dessutom hade jag kameran med mig och ville ta foton lite nu som då, eller kolla in mysiga cafén som vi sprang förbi. Så, det blev mer en turist löprunda än en ordentlig work out löprunda. Skönt var det, och eftersom man så sällan rör sig utomhus här var det en behövlig dos av frisk luft som jag fick.
Tid: 1.19.41
Tempo: 7.28min/km
Distans: 10,64km
TE: 5,0
Average: 162bpm
Peak: 181bpm
Kaloriförbrukning: 1039kcal
Nu ska ni få se lite bilder från vår länk:
En häftig byggnad med lägenheter, museum och teater. Dessutom ser det förfallet ut på vissa ställen, men det är meningen.  
Mississippi floden, jag var för första gången över till andra sidan.
Mitt springsällskap.
Mera bilder på floden.  
Downtown.
Här är vi på en liten ö, på väg över till downtown.
Ena bron som vi sprang över.

Inga kommentarer: