torsdag 13 januari 2011

Day 3

Jag glömde berätta åt er igår att när vi gick till Target så kom det en man emot oss som sa till mig "You dropped something" och jag såg på honom like wtf? och så fortsatte han "Your gorgeous ass from your mouth" och jag såg på honom igen like wtf? och gick vidare. Troligtvis hörde jag fel, hahahaha. Och på tal om hahahaha, så det finns ett område här nära skolan som heter Minnehaha. How funny isin't that?

Idag har det varit orientation hela dagen. Jim, mannen som var och sökte oss från flygfältet, är en man med mycket bra humor och gör allting här så mycket lättare. Vi var bland annat med han till sjukhuset across the street för att se på hur mycket godis de säljer i apoteket, fick höra om hur sjukt mycket det kostar att bli intagen på sjukhuset (det blir lätt 20 000 dollar för fyra dagar), lösa några problem och presentera dem för "klassen" (jag menar förståss alla vi utbytesstuderandena) medan resten applåderade och visslade. En annan mycket rolig grej som vi fick göra var när någon IT-person kom och informerade oss om lite stuff, han hade med sig kontroller med knappar på, och under hans presentation så dök det ibland upp frågor med svarsalternativ som vi alla skulle svara på med kontrollerna, very much fun!
Hm, what else? Vi fattade först idag att vi har kunnat och kan äta gratis i cafeterian hela veckan, så det blev både lunch och middag där. Jag var förvånad över att det fanns så mycket grönt, och man kan försöka äta lite hälsosammare, men sen så finns det ju både pizza och cookies till exempel till alla måltider.. Middagen var verkligen gemytlig, då käkade jag och Emma med sju män, inte så man klagade precis. Haha.
Efter allt det har begav vi oss med E tillbaka till Target för hon hade glömt sin väska där (jag vet, vi är båda riktigt bra på att hålla reda på saker, alla andra utisar tycker vi är lite roliga). På light rail stationen så kom det en kvinna och ställde sig bredvid oss, och när de meddelade i högtalarna att tåget är försenat med 10min frågar "how long have u been here?" och jag svarade "since sunday". Hennes min var priceless och E skrattade så att tårarna sprutar. Men, det gjorde stämningen bara lite bättre, och vi hade någon att prata med tills tåget kom och vi steg av på följande station.
Det sku finnas så mycket att berätta, men när jag börjar skriva så glömmer jag bort hälften som jag tänkt skriva om och så tröttnar jag ganska snabbt på att skriva. Dessutom känns det lite tråkigt med långa texter och inga bilder, jag måst få min kamerasladd-grej att börja fungera!
Hörs imorgon guys! Let's do this thing!

1 kommentar:

Anonym sa...

"how long have u been here?" och jag svarade "since sunday"
hahahahaaa!!! XD