torsdag 23 september 2010

Västra Nyland

Hello! Har just kommit hem till mina föräldrar (och använder min systers dator i smyg)
Jag är här för att träffa en av världens härligaste människor och min kompis sen forever, men som bor i Norge nuförtiden, vilket betyder att jag inte får se henne så ofta. Men nu har hon tagit flyget till Finland med sin familj och vi ska ha en efterlängtad reunion!
Running - Getting started av Jeff Galloway

Läste denna bok på tåget mellan Helsingfors och Karis idag, helt okej. Där finns mycket skrivet som jag håller med om som jag inte har tänkt på, som t.ex. att man oftast har ett bättre humör och attityd efter att man har varit och sprungit. Det stämmer på mig, jag kan ha många motgångar medan jag springer, men sen när jag kommer hem är jag bara nöjd och glad - och tillfreds med mig själv.
Jag är så glad att jag har hittat löpningen, jag trodde många år att jag aldrig skulle klara av det, att man måste vara jätte vältränad för de och smal o.s.v. Men nu har jag ju sett att jag kan, och jag tror verkligen att vem som helst kan göra det, bara man vill!

Inga kommentarer: