måndag 13 september 2010

6-veckors utmaningen (av ÄtaTränaKämpa)

Jag älskar att ha mål och blir sporrad av olika slags utmaningar, och nu skall jag vara med i en helt härlig utmaning, nämligen 6-veckors utmaningen!

Jag börjar här med att skriva vad jag har tänkt med grundutmaningen, och vad min egna personliga utmaning är.

Grundutmaningen (20.9-31.10):

150km Kommer att komma mest från min löpträning och promenader, eventuellt från simning också, något jag har funderat på att börja med. Efter en snabb uträkning betyder det här att jag borde få in 25km per vecka, det är ungefär 3,5km/dag. Inte helt omöjligt, eller hur?
30 träningspass Här räknar jag inte med vardagsmotionen, som t.ex. när jag går till skolan. Jag har en känsla av att det kan bli fler träningspass, eftersom jag måste få ihop 150km och jag kommer att göra andra träningspass än bara löpning.
1h i planka Jag har ingen aning om hur detta kommer att gå, men det låter ju inte så farligt. Får se hur jag känner mig efter första veckan...
500 armhävningar Oj, oj. Detta är något som jag har bestämt mig för att modifiera lite, eftersom jag aldrig ännu i mitt liv har klarat av att göra en ända armhävning! Så, jag får göra dem stående. Men jag skall även försöka att göra "vanliga", och träna så att jag någongång ännu klarar av det!
20 min jägarvila Har aldrig ännu testat på det här, så det ska bli intressant.
4 intervallpass Här tänker jag mig löpbandet, maxfart och långsamt joggande. Jag skall ännu lite fundera och läsa mig lite mera in på intervallträning (nog för att jag hela tiden håller på med en viss intervallträning när jag är ute och löptränar, men här tycker jag att det skall vara lite tuffare och tyngre).
1 pilatespass / vecka Pilates valde jag eftersom jag höll på med det hela förra våren, men även yoga (på gymmet har det något nytt som heter YogaPilates) och stretchning går bra!

Min personliga utmaning:
Inte äta några onyttiga sötsaker, så som godis, glass, bakelser o.s.v! Det här kommer definitivt att vara den jobbigaste utmaningen för mig, men nu skall jag använda all min will-power och kämpa!

Det här ska bli riktigt roligt! Häng med du också!

1 kommentar:

Malin I Form sa...

Ska nog ge mig på utmaningen också! Håller tummarna för dig :D