söndag 12 september 2010

Halvmaraton eller enfjärdedels?

Det blir många inlägg nu på en gång, jag är nämligen på nattur, och fösöker hitta på roliga saker att göra. Men jag skall försöka uppdatera ofta i fortsättningen också, även fast jag inte vakar.

Den 2a oktober är det Östersjö maraton i Hangö, och jag och min mamma har tänkt delta. Mamma kommer att springa 1/4 maraton, men jag kan inte bestämma mig vad jag skall göra. På basen av förra veckas lördag när jag inte ens klarade av att springa mer än 4 km så skulle det ju vara 1/4 dels som gäller för mig med, men sen, jag har ju redan sprungit ett halvmaraton och kommit i mål och skulle gärna göra det igen.
Jag skulle dessutom ha fem timmar på mig att komma i mål, och på fem timmar klarar jag ju det nog. Och jag har ju börjat träna igen, så lite bättre kondition hinner jag ju få på tre veckor. Men låter det helt orimligt att gå från att nästan orka springa fyra km till att springa (gå-springa) ett halvmaraton på under en månad?
Nå, jag har ju en vecka på mig ännu att bestämma mig.

1 kommentar:

Sophia sa...

Hej! Klart det kommer gå bra, du har ju din mor med dig och hon får ju inte ska dig ;-) Avundsjuk jag blir, ett höstlikt Hangö med ordentliga höstvindar! Min älskade sommarstad.... nu är det många år sedan jag var där. Lycka till!