torsdag 16 september 2010

Dagens träning

På morgonen blev det gymmet! Värmde upp på löpbandet:
Tid: 10'47''
Tempo: 07.26min/km
Distans: 1,45km
Efter det drog jag igenom mina vanliga maskiner (när jag började på gymmet för snart två år sedan visade en man vilka maskiner som är bra att börja med, och där är jag ännu bara med dem. Kanske dags att uppdatera?!) och stretchade nästan obefintligt lite efteråt. Måste lära mig att stretcha bättre!

Nu ikväll var jag ut på en kort länk:
Tid: 36'30''
Tempo: 8min/km
Distans: 4,56km
Kaloriförbrukning: 462kcal
Jag hade inte vädret på min sida idag, typ genast när jag kom ut började det regna. Men det var egentligen ganska skönt att springa i regnet (hoppas nu bara att jag inte blir sjuk!) och jag är glad att jag inte gav upp. Mitt mål idag var att springa 20min i ett kör, och efter 15minuter kändes det som om jag hade sprungit en evighet. Men, sista fem minutrarna gick okej, och ja överlevde så no harm done! Ja, och när jag var cirka 300meter från min ytterdörr slutade det ju att regna. Just typiskt min tur!

Jag före länken. Med min Helsinki Midnight Run t-skjorta.
Jag efter länken. Genomblöt men glad (syns dock inte på denna bild, haha).

Inga kommentarer: