söndag 19 september 2010

Problemområde

Jag vet inte vad jag skall göra. Idag är sista anmälningsdagen till Östersjö Maraton och jag har inte ännu bestämt mig om jag skall springa ½ eller 1/4 maraton.
Största orsaken till varför jag tvekar är min vrist. Eller om man kan kalla det vrist, vet inte riktigt. Jag har nämligen en punkt på mitt högra ben lite ovanför vristen som har varit sjuk. Den har varit det tidigare också, men då har det försvunnit lika snabbt som det kommit ungefär. Nu har jag haft ont i det i en vecka, men jag har ändå varit ut och springa. För oftast hjälper det, jag har ont i början, men när jag har sprungit en stund så känner jag nästan inte av det.
Men igår var det så ont vid ett tillfälle att jag inte kunde gå ordentligt. Det är ju nog lite oroväckande, eller hur? Idag igen har jag inga känningar i benet. Suck.
Jag har funderat på om jag borde köpa ett vristskydd? Om det kanske skulle hjälpa. Har mina funderingar på att det kanske är en skada som har uppstått när jag vrickade min fot ordentligt för cirka två år sedan.
Anyway, jag är rädd för att jag inte skulle klara av att springa ett helt halv maraton om jag då fortfarande har ont i foten, men tänk sen igen om det har gått om tills dess. Ja, what to do?
Här har jag försökt rita ut var exakt som min sjuka punkt är, det blev ett xXx
(som Vin Diesel filmen, haha).

1 kommentar:

Emma sa...

Jag röstar 1/4 om du inte är säker och har så där ont ibland. Heija Linkku va du än väljer!