söndag 12 september 2010

September 2010

Det känns lite dumt att ha ett inlägg från juni med rubriken "guess who's back, back again?" och sen har det varit totalt tyst sedan dess.
Nu har dock hösten kommit, skolan har börjat och jag gör annat än bara slappar på sommarstugan i hettan. Och jag har fått min motivation tillbaka!
Varför? Kanske någon undrar.
Jo, den 4.9 var jag med och deltog i Helsinki Midnight Run, och det var en ganska eye-opening experience för mig. Jag har ju på våren, början av sommaren sprungit både Helsinki City Run (halvmaraton) och Naisten Kymppi (10km) och hade ganska bra kondition då, iallafall så bra att jag var helt nöjd med mina resultat. Och så går det tre (cirka) månader och jag försöker springa igen. Och oj vilken besvikelse. Visserligen så hade jag inte förväntat mig något annat, men nog hoppats på att det skulle gå bättre.
Jag sprang de första tre, nästan fyra kilometrarna, men då pressa jag mig själv till 105% kändes det som. Jag var helt slut och kunde nästan inte andas. Vad hade hänt med min kondition?
Den hade försämrats märkbart. Vilket är förståeligt, eftersom jag på hela sommaren var ut på tre länkar. (Om jag minns rätt).
Men nu, nu är jag tillbaka i vardagen som innehåller träning!
Har denna vecka, även fast jag är lite snuvig och hostig, varit både ut på länk och till gymmet. Och jag är jätteglad över det!

Inga kommentarer: