måndag 29 november 2010

Vecka 48

E & E

E & L

Alexandergatan före

Alexandergatan efter






































































































Förra veckans söndag var det julgatsöppning här i Helsingfors, vi var dit med E:na, men efter att vi hade stått ute i cirka 45minuter och juldekorationerna fortfarande var mörka klarade vi inte av kylan längre och gick in till Wayne's och drack lite varm dricka istället. Och sen när vi kom ut så lös det så fint på gatan.

Idag är det definitivt mycket kallare, men jag tvingade mig ändå ut och till skolan. Jag presenterade för min basgrupp för första gången min idé till mitt examensarbete, och fick positiv respons. Så det känns helt bra!
Nu är jag hemma igen och längtar till helgen.
Först var det meningen att en kompis skulle komma hit och hälsa på mig, men hon fick tyvärr förhinder. I Åbo skulle det vara julfest och en kompis har födelsedagsfest i Jyväskylä. Jag har dock bestämt mig för att stanna i stan och ta det lugnt, köpa julklappar och ha det skönt. På söndagen blir det fest på Brändö med (nästan) hela klassen, ska bli toppen.
Please give me friday now!

Inga kommentarer: