tisdag 16 november 2010

Lördagen - Karjala Cup - i bilder

Two very excited girls på läktaren.

Samling vid finska målet just innan matchen mot Tjeckien ska börja. Vi satt på andra raden och ganska nära målet, så det var mycket spännande och svårt att hålla sig någorlunda lugn.

Aaltonen (min flirt) - Puistola (eye candy) - Peltonen (min blivande man)

Vi satt även nära de finska spelarnas "pausbås", very nice!

Killarna kan skrinna. Alltså vilken action, det här var min första live ishockey match, och jag bara fullkomligt älskade det!

De finska lejonen gjorde det igen! Seger mot Tjeckien.

Även spelarna var glada, inte bara publiken som vid det här laget hade skrikit halsarna sjuka (i varje fall yours truly)

Hur det gick? Överlägsen 5-0 vinst till lejonen. Ihanaa lejonat, ihanaa!

Sen lekte jag lite paparazzi fotograf. Här är hetingen Uusitalo som spelade sin andra match i det finska landslaget i lördags.

... och så Lindgren...

... Och sist, men absolut inte minst, Finlands bästa spelare i denna match, målvakten Rämö.

Ah, mina hjältar.

Inga kommentarer: