tisdag 16 november 2010

Mitt liv idag, tisdag.

Det har hänt något med mig. Jag orkar inte träna längre.
Fast det kanske är fel ordval, för jag vill, men jag orkar inte mentalt.
Jag har nu i över två månader tränat ganska mycket och funderat ganska mycket kring det. Vilket har lett till att jag har prioriterat träningen framför andra saker, som till exempel mitt hem, och många gånger skolan.
Vilket ha gjort att jag har känt mig stressad och har haft lite dåligt samvete. Vilket har lett till att jag ännu mindre har velat städa och fixa andra grejer.
Men nu måste jag få min lägenhet uppstädad ordentligt, så jag har idag skrubbat mitt kök och börjat tömma mina skåp på saker jag inte kommer att behöva före jag åker till USA.
Allting närmar sig med stormsteg, och jag känner att jag nu borde snabbt få allting under kontroll. Men det börjar ljusna, jag har lämnat in alla mina nödvändiga papper till skolan, fixat nästan allt med visumet, och lägenheten är snart uthyrd.

Jag vill ut och springa, men när det kommer att ske har jag ingen aning om,
kanske imorgon, kanske nästa vecka.
Flum - I know.
Men det har hänt något annat med mig också, jag har blivit riktigt ivrig att studera och det vi har om nu i skolan är väldigt intressant (något som jag inte trodde att jag skulle tycka). Jag sitter på föreläsningarna och noggrant följer med och antecknar det föreläsarna säger.
Och tillika har jag svängt om mitt dygn. Jag är i skolan tills det börjar mörkna, far hem och känner mig slö, sen vid åtta - nio tiden får jag energi och börjar göra en massa grejer. Därför skriver jag blogg mitt i natten.
Som avslutning kan jag berätta att jag längtar efter snö!

2 kommentarer:

Jill sa...

Det är svårt att hitta en balans mellan träning och annat liv. Jag vill träna åtminstone tre till fyra dagar i veckan, vilket betyder att man inte har så många kvällar ledigt. Det är svårt att veta hur man ska prioritera ibland..

Anonym sa...

Man ska inte träna alla dagar heller, det räcker just med 3-4 dagar i veckan. Det är inte bra för kroppen att hålla på för mycket.