tisdag 16 november 2010

Träningsresor

Jag har läst om olika träningsresor, främst på den här bloggen, men det har även dykt upp på andra bloggar. Så när jag var hem sist och ut på länk med mamma berättade jag om det för henne, och hennes reaktion var: "När du hittar nån bra så far vi!"
Så nu har jag suttit och kollat in olika resor, istället för att städa eller göra skoluppgifter. Hittade den här filmen, kollade in den här sidan och nu är jag biten. Jag vill åka på tränings semester!
Det skulle i alla fall vara en omväxling från hur mina semestrar brukar se ut. Senast i Tallinn blev den enda motionen jag fick när vi gick från hotellet till restaurangen och vidare till baren. Och i New York i våras hade jag stora planer på att fara och springa i Central Park. Det hände en gång.
Så, hösten 2011 hoppas jag på att det bär av på semester med mamma!

4 kommentarer:

Biggest Loser sa...

Själv började jag nyligen kolla på flygbiljetter till LA och New York eftersom jag vill ut och resa till sommaren. Tyvärr ser det ut som att en "vanlig" biljett dit kostar omkring 12 000 kr! En träningsresa vore även det riktigt roligt men går det inte att komma billigare undan idag? Skulle kunna tänka mig en "sista minuten resa" där man reser samma kväll eller dagen efter - bara man får ner priset på flygbiljetten.

Lee sa...

Jo, jag kollade också att det var ganska höga priser på biljetterna, men det kan vara att det är värt det. Sen kan det ju också hända att priserna sjunker ju mer populära resorna blir, eller sen kan man ju precis som du sa, ta en sista minuten resa :) Eller sen själv samla ihop ett gäng och bara åka någonstans och bestämma att man skall träna tillsammans så och så mycket under resan, det sku också vara kul :)

Biggest Loser Sverige sa...

Precis - det vore otroligt kul att dra iväg ett gäng. Tyvärr kommer man ändå inte ifrån priset. Finns det möjligtvis några billiga resmål i södra Europa där engelska fungerar men att man ändå inte landar i ett turistområde?

Lee sa...

Ja har länge velat åka till Kroatien, och vad jag tror så klara man sig ganska bra på engelska där och boende är väl inte heller så dyrt. Men flygena kostar ju alltid en hel del..