måndag 22 november 2010

Dagens träning

Okej, så det gick exakt en vecka innan jag tränade igen.
Jag var ut på en länk i det här härliga vintervädret. Jag älskar verkligen snön, men tillika är jag lite rädd att jag ska falla. Jag föll för två vintrar sedan, och vrickade min fot ordentligt, det var inte roligt. Men det känns alltid tryggare att springa, kanske för att man rör så lätt med foten i marken och med mindre yta. Det känns i alla fall inte lika halt.
Det var jätte skönt att komma ut, genast när jag bestämde jag mig för att fara ut blev jag ivrig. Varför hade jag inte gjort det här tidigare lixom?
Men hela länken var inte lika härlig. Jag fick akut wessahätä (men som tur fanns det en toalett i närheten), jag hade lite ont i knät igen (tydligen hjälpte inte en veckas vila, har haft lite problem med knät nu sen Ålands ½ maraton), jag frös och det var ibland tungt att andas.
När jag kom hem, och sista biten hem, kändes helt härligt! Och detta är en oövervinnlig känsla, I want to feel this again, och därför kommer jag att om och om igen fara ut och springa.

Tid: 1.11'52''
Tempo: 8.04min/km
Distans: 8,90km
Kaloriförbrukning: 870kcal / 985kcal
TE: 3,3
Average: 152bpm
Peak: 187bpm

Inga kommentarer: