tisdag 9 november 2010

Dagens träning

Jag har sovit som en stock inatt, i nästan 10timmar! Så skönt med sovmorgon.
Jag har just kommit hem från en länk, och fy fan vad det är kallt! Jag hade dubbla byxor på mig (mina cykelshorts som går till knäna och ett par löpningsbyxor) och ändå frös jag om låren och magen. Hur kommer det sig att jag fryser där som jag har mest "fläsk"? Borde det inte värma mig?
Men skönt var det, och knäont som jag hade i början gick över efter en stund, så det behövdes säkert bara mjukna upp.
Tid: 1.18'16''
Tempo: 8.04min/km
Distans: 9,68km
Kaloriförbrukning: 946kcal/ 1160kcal
TE: 3,9
Average: 156bpm
Peak: 183bpm

4 kommentarer:

Malin I Form sa...

Gud vad skönt det lät att sova som en stock :/ Sover skitdåligt nu för tiden :(

Anonym sa...

jag måst säga att jag gilla din blogg mycket bättre!

Den var mer vardags. den här är ursäkta ordval "egoboost" blogg. visst är det fint hur du tränar, själv sku jag inte orka, men oikeesti, hur mycket betyder för andra människor hur mycket man har förbrännt på en dag och hur många dl svett det har runnit.

Ei millään pahalla, men skriv om det du gjort förrut. man får en bättre uppfattning om DIG! och det är väl det vi läsare är intresserande över, inte om kcal och syketahti =)

Lee sa...

Hej Anonym! (gud vad ja är nyfiken på vem du är..)
Ja antar att du menar att du gilla min förra blogg mera?
Därför valde ja att starta en helt ny blogg och spara min andra för att de är två helt olika bloggar. Jag har därför oxå den andra kvar så att jag kan skriva i den när som helst, men jag har bara int haft motivation till det.
Just nu är träningen en mycket stor del av mitt liv, verkligen och jag vill därför skriva om den, det där med kaloriförbrukning och bpm förstår jag att int är så intressant, men det skriver jag åt mig själv så att jag sen kan se förändringar (om det händer några). Och visst är det ju roligt att få peppande kommentarer, det är väl just därför jag skriver det här i en blogg och inte i en privat dagbok, men tyvärr så måste jag göra dig besviken genom att berätta att jag nog kommer att fortsätta med samma stil.. Iaf nu så länge jag har motivation och tränar. Sen kan det ju komma något personligt inlägg som int har med träning att göra emellan, kan försöka öka på dem.

Emma sa...

Anonym; måste bara säga att tjaa- till viss mån kan man väl förstå din synpunkt, men den här bloggen ÄR ju en träningsblogg och inte en "vardagsblogg"... Plus att det är ett verktyg för henne att hållas motiverad att fortsätta träna. Vore väl dumt att ändra på ett fungerande koncept, speciellt med tanke på att hon främst skriver för sin egen skull.

Jag menar, det finns ju faktiskt en hel massa andra bloggar att läsa ifall inte just träningsbloggar intresserar...