onsdag 17 november 2010

Söndagens Karjala Cup bilder

Still excited på söndagen.

Mannen framför mig hade denna fina hatt på sig, dagen till ära.

Länderna som deltog i Karjala Cup: Finland, Ryssland, Sverige och Tjeckien

Och så var det dags igen, jag var så otroligt nervös inför matchen, jag ville ju såklart att Finland sku vinna, men jag vågade inte hoppas på det allt för mycket. Och dessutom, om Finland skulle vinna över det andra laget med två eller fler mål skulle "vi" vinna hela Karjala Cup. Spännande var det!

Denna dag satt vi lite högre upp, och precis ovanför lejonens myshörna :)

Finland - Sverige. Första perioden var mållös, men för det spännande. Svenskarna fick pucken ett par gånger farligt nära målet, och jag höll på att dö. I andra perioden gjorde Sverige öppningsmålet, och jag blev förvånad över hur många som faktiskt buade. Det är ju inte rätt stil tycker jag.

Kampen fortsatte, och i tredje perioden tog lejonen igen. Ett mål in, ett till, och så kom det tredje!

Finland ledde alltså med två mål, och svenskarna tar time-out, vilket resulterar i att svenska målvakten tas ut, och Finland gör ännu ett mål. Stämningen på Hartwall arenan var otroligt härlig, helt toppen.

Mina hjältar.

Och så lekte jag lite paparazzi fotograf igen. Inga ledsna gubbar detta inte, kanske bara herr Aaltonen som inte fick (?) spela så mycket i sista perioden.


Uusitalo med den fina vinsten. Säkert trevligt att vinna guld i första turneringen som man är med i för finska landslaget. Honom hoppas jag vi ser mera av i fortsättningen!

Tack och adjö Sverige, vi ses snart igen!

Inga kommentarer: