torsdag 24 mars 2011

This week so far..

Jag måst säga, att fast jag var helt slut på allt som hade med skolan och studerande att göra på måndagen, så har jag börjat tycka om det igen efter några dagar.
På måndagen satt jag mest som ett spöke på föreläsningen, och på tisdags morgonen vaknade jag inte och missade min favorit kurs. Jag var helt genuint ledsen över det så jag skickade och beklagade mig till min lärare. Hon är absolut en av de härligaste människorna jag har träffat någonsin (och vet ni vad, hon har gått i samma college som Obama, om ni ser några foton på honom när han var ung och sitter och röker så kan jag berätta att det är min lärare som har tagit dom). Jag fick till svar "LOL" och att hon inte är orolig ifall jag missar några timmar.
Tenten på tisdagen gick inte så värst bra, men jag är ändå nöjd. Jag snackade med en annan som tar kursen efteråt och han sa att hon (läraren) använder ganska svåra ord, så det är nog därför jag inte kanske förstod allting.
Onsdag morgonen inledde jag med att hålla en presentation på engelska. Jag kombinerade två av mina favorit ämnen och pratade om Exercise and Sexual Health. Det gick helt bra om jag får säga själv, jag var inte alls nervös (vilket jag brukar vara ibland hemma i Finland) och kände att jag förstod det jag pratade om. Dessutom fick jag ännu ett bevis på att jag verkligen vill jobba med det som jag strävar efter. Om någon är intresserad av hur motion kan påverka "sex livet" så skriver jag mer än gärna ett inlägg om det?
Idag vaknade jag som tur i tid och gick på min favorit kurs. Lärarens mamma är sjuk så hon är i Kalifornien och tar hand om henne den här veckan, så vi hade lektion via Skype. Första gången jag varit med om det, annorlunda, men det fungerade bra! 
Så där annars har det väl inte hänt så mycket, i kväll är det en International Dinner och helgen är full med planer redan. Ska bli toppen!
Ps. Jag är på bästa humöret ever, ifall ni inte märkte det redan!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill veta :) Kanske det får mig motiverad att motionera mera :P

Lee sa...

Yes, då ska jag sammanfatta vad jag vet i det här skedet :)

Malin I Form sa...

Skönt att det har känts bättre och bättre i alla fall :)

SV: Oj, det är ett tiotal olika bloggar jag har haft sen dess men har ingen kvar dessvärre :/