lördag 12 mars 2011

City of Angels

Jag har inte riktigt fattat att det är redan i morgon vi åker iväg, och denna vecka har varit allmänt kaos (därför även denna tystnad på bloggen).

  • Tränat har jag bara gjort två gånger. På måndagen och idag. Min kropp fungerade inte alls på måndagen som jag ville (klarade till exempel bara av att springa 10min, jag fick hoppa av löpbandet efter det). Idag cyklade jag och det kändes bättre, jag har kanske varit lite rädd att träna efter måndagens total flopp? Eller så har min kropp bara behövt lite vila.
  • Spenderade hela tisdagen i vårt härliga shoppingcenter, alla klippte sina hår förutom jag, I'm a big chicken. Och så åt jag rå hummer, äckligt som bara den. Vi var sent hemma och totalt döda efter den dagen.
  • Hade igen en exam på torsdagen. Detta har inneburit många, långa timmar framför boken. Som tur är det intressant läsning.
  • Eftersom alla (förutom en) av utisarna åker/har åkt iväg till olika destinationer på Spring Break har det varit en massa farväl tagande. Ja, det känns faktiskt konstigt att inte vi inte kommer att se varandra på över en vecka! På onsdagen bar det av downtown och Hard Rock Café, vi var allt som allt 10 stycken som satt och åt och diskuterade planer. En ny norsk och en ny tysk har jag även stiftat bekantskap med, de är här och hälsar på sina vänner.
  • Idag på eftermiddagen började campuset kännas mer och mer öde. Folk stod och väntade på sina skjutsar, århundradets kramkalas pågick och en konstig tystnad infann sig plötsligt.
  • Men, goda nyheter! I morgon är det vår tur, och när vi kommer tillbaka skall vi ha en stor maskerad och festa sönder varandra, precis som förr med andra ord.

Inga kommentarer: