fredag 4 mars 2011

Dagens träning

Som jag sa, idag var humöret på topp igen! Båda mina föreläsningar var super intressanta, jag fick saker gjort och for ut på en länk innan middagen. Efter en kilometer ungefär började magen krångla igen, och jag blev så arg! Vanligtvis brukar jag tänka "whatever" men idag tappade jag greppet och ville ta fram kniven och skära bort mina tarmar (okej, jag överdriver, men jag blev bara så förbannad). Jag tänkte inte ge upp och funderade på om jag kunde springa bakom ett träd eller någonting, ja - så desperat var jag! Men jag gjorde istället (efter att jag gått och sökt det perfekta trädet i typ två kilometer) något nytt, något som jag aldrig har gjort förut. Jag sprang in på ett kafé, bad att få låna deras toalett och släppte ut mina bekymmer. Så enkelt var det. Efter det kunde jag verkligen njuta av att springa utomhus, jag vet inte när jag har gjort det senast.
Tid: 1.11.36
Tempo: 8.06min/km
Distans: 8,82km
TE: 3,7
Average: 150bpm
Peak: 180bpm
Energiförbrukning: 951kcal


Jag hade tänkt att det här skulle duga för dagen, men medan jag satt på kvällskvisten och studerade frågade min roomies om jag vill köra lite DVD-Yoga med dem. Och så klart att jag ville det! Det var beginners yoga som tog cirka 20minuter, jag hoppas på att det kommer att bli en trevlig tradition här i room 705! Vi körde ännu 8min abs efter det, och sen var vi riktigt nöjda. Idag har varit en mycket bra dag!
Här är det mycket moderna youtube klippet som vi tränade våra abs till:

1 kommentar:

Malin I Form sa...

Det låter ju kanoners! Vad skönt att det släppte :D

SV: Tack så mycket :)