tisdag 29 mars 2011

Hur jag uppmuntrade mig själv idag:

Jag kollade in lägenheter i Helsingfors. Min dröm är att få äga en lägenhet själv snart. Möblera, renovera och laga det till mitt, bara mitt. En vindsvåning med balkong, bastu och gärna i ett gammalt höghus är vad jag suktar efter mest just nu, kanske en liten blandning av alla dessa som jag såg på idag:
Härliga fönster som mamma gärna skulle få byta glas i, och jag gillar att det är två våningar.
Stort badrum+, stor bastu+ och fint kakel vid duschen+
Det här var min favorit lägenhet av alla; vindsvåning med utsikt åt fyra olika håll, stor balkong, bastu och fint kök.

Jag gillade denna bottenritning, och att lägenheten inte är helt fyrkantig. Man skulle säkert kunna renovera upp den och få den riktigt mysig.
Mycket fönster så att det kommer ljus in, och gärna öppet, det gillas!

Det här köket + vardagsrummet tilltalade mig också väldig mycket.

Och kolla vyerna från denna lägenhet, helt underbart!

Inga kommentarer: