torsdag 24 mars 2011

Dagens träning

Jee, jag sprang idag igen efter en god stunds vila! Bra att komma igång igen när jag ser på alla kommande lopp jag vill springa, något att träna för har alltid sporrat mig.
Även fast det blev på löpbandet (det blev takatalvi här också, massor med snö idag) och pulsen steg snabbare än sist så kändes det riktigt bra:
Tid: 32,09min
Tempo: 6,47min/km
Distans: 4.73km
TE: 3,5
Average: 165bpm
Peak: 187bpm
Energiförbrukning: 462kcal
Yes, så var det med det. Jag tränade armar (dvs. triceps och biceps) plus bröstmusklerna efter det i endast 20minuter. Men helt okej comeback enligt mig. Nu har jag fullt med träningsiver igen, ibland kan det vara bra med lite längre paus (i alla fall om jag ser på hur det har påverkat mig).

Ps. Detta är säker ointressant för er, men det är så att jag ska ha något att jämföra med i framtiden:
12x3 liggande hantel press med 10ans hantlar; 12x3/arm tricep (armen uppåt bakåt) med 10and hantlar; 12x3/arm stående bicep curl med 10ans hantlar; 6 + 12 + 10 "bröstmaskin" med 18kg; 12x3 tricep övning mot magen och upp över huvudet med 5ans hantlar; 14 + 12x2 stående bicep övning med varannan rak och varannan curl med 10ans hantlar.

2 kommentarer:

Malin I Form sa...

Det låter bra tycker jag :) kämpa på!

Michaela sa...

Jag har så att jag godkänner kommentarer om de skrivs på inlägg somm är äldre än tre dagar, annars sku jag inte märka att de kommer. Så det försvann inte =)

Filmen. Den var ok, men lite slö och ensidig. Tyckte att det inte hände så mycket. Men intressant koncept. kanske jag bara var trött