måndag 7 mars 2011

Hola amigos!

En helg till har passerat, och jag har tagit det lugnt, men haft det ytterst trevligt.
Fredag
Några av oss åkte downtown på kvällen, vi gick till Hard Rock Café och tänkte ta en drink. Och så gjorde nästan alla, förutom jag. Jag fick nämligen inte beställa alkohol. I USA är de verkligen strikta med att inte sälja alkohol åt folk som är underåriga, så därför gällde inte mitt körkort som bevis på att det är fyra år sedan jag blev alkohol myndig i detta land. Jag var ytterst munter efter det. Mest irriterande var att jag nog på andra barer har fått alkohol med mitt körkort. Nu så här i efterhand tycker jag lite synd om mitt sällskap som fick stå ut med mitt gnäll. Humöret blev nog bättre ganska snabbt, och vi gick på bio. Denna film var nog inte riktigt något att hänga i julgranen, men den hade sina moments. En bild:
Vi trodde länge att vi fem var de ända som skulle se filmen, men sist och slutligen var vi en tio stycken.












Lördag
Jag var ut på en långlänk (i alla fall för mig) på förmiddagen, lite över 11km. I solen. Härligt. De andra var redan downtown, så jag åkte dit igen och köpte bland annat en bok om Kalifornien. Jag kan inte fatta att jag kommer att vara där om lite mindre än en vecka! Vi käkade dinner på en av mina favorit ställen, irländska puben Kieran's. Och jag fick ett glas vin, efter att jag visat mitt körkort. Jag och Emma ville gå och se en film igen eftersom vi var lite besvikna på fredagens film, så vi kollade in denna:

Nå denna film var värd pengarna och lite till, I like a lot!
När vi kom tillbaka till campus var förfesten redan i full gång, så vi gick dit och hängde med de andra utisarna tills de for till krogen. Då gick vi snällt och la oss. Ja, ni läste rätt! Ingen krog eller våldsamt festande denna helg!
Söndag
Idag har vi haft en heldag på Mall of America. Jag har bland annat köpt ett par fina sommarklänningar, nya Converse, en weekend bag, sandaler från American Eagle Outfitters och shorts. Let the spring break begin!

2 kommentarer:

Michaela sa...

Låter härligt med er shopping. Jag vill vara mindre stor och också shoppa massor i USA. Vill, vill.

Vad kostar bion där? Är det lika dyrt som här eller billigare?

Lee sa...

Jo, det e nog härligt med shopping här, men att hålla i pengarna är däremot ganska svårt.. Bion kostar 7-10 dollar, så billigare e dt ju än i Finland, mn int så där jättebilligt