måndag 28 september 2009

Kvällspromenader

Jag har svårt att bestämma mig för vad jag gillar mera, att gå ut på kvällarna eller morgnarna. Men jag ska här berätta vad som gör att jag tycker om att gå ut och gå på kvällarna.
Om man bor i en stad som jag gör så är det oftast lugnare i trafiken på kvällarna, dvs. efter sju på kvällen. Jag gillar också, speciellt nu på hösten, när det har börjat skymma och hela staden vaknar och det lyser så fint överallt. Oftast kan en kvällspromenad vara ett bra slut på dagen, man får slappna av och varvar ner. Dessutom hjälper en skön promenad mig att få styr på mina tankar, oftast får jag mina bästa idéer när jag är ut och gå.
Det enda negativa jag ser med att gå ut och gå på kvällarna är att det ibland kan kännas lite obehagligt om man går på ställen där det inte finns gatubelysning, men oftast rör det sig så mycket människor ändå runt omkring en och det känns sen igen tryggare.
Vad gillar ni med att gå ut och gå på kvällarna?

















Lite bilder från min senaste kvällspromenad.

Inga kommentarer: