söndag 11 oktober 2009

Maraton

Jag vet inte om jag har nämnt det tidigare, men en av mina största drömmar är att springa ett maraton. Jag vet att det inte är bara så där att springa ett maraton, och jag har ett par gånger startat med maratonträning, men sen gett upp. Jag tror att största orsaken är att jag börjar allt för starkt, att jag gör för mycket och sen går det över till att jag gör inget. Men ändå finns längtan alltid kvar där att bli en maraton löpare. Så idag bestämde jag mig för att börja intervall löpa nästa vecka. Mitt huvudmål är att löpa ett maraton, men för att inte tråka ut mig själv så kommer jag att sätta upp delmål. Nästa sommar hoppas jag på att kunna springa 10km, men jag ska nu först kolla hur träningen går innan jag bestämmer mig helt och hållet. Inkommande vecka ska jag försöka med följande intervallträningar:

Träning 1: 20min. LSD. 1min löpning/ 2min gång

Träning 2: 5min gång/ 1min löpning. Upprepa 5 gånger.

Träning 3: Spring i 30sek, gå i rask takt i 2min. Upprepa 5 gånger.

Inga kommentarer: